20. Századi Tapéták

Ezek az archív tervezések eredeti dokumentumokból származnak a Manchesteri Whitworth Művészeti Galériából és magángyűjteményekből; mindegyiket a Little Greene kutatta, dolgozta fel újra és színezte át. A könyv tizenkét hiteles mintát tartalmaz a századfordulótól egészen 1976-ig, és időtlen terveket foglal magában több kulcsfontosságú időszakból, különösen az 1950-es évek utáni háborús feléledésből és az azt követő évtizedekből, amelyek a tervezési stílusukról és kreatív dinamizmusukról voltak híresek.

Hampstead

A John Line & Sons által kézzel nyomtatott ‘Apsley Collection’-ből származó, egy városi Hampstead jelenet lazított értelmezése Els Calvetti tervező nevéhez fűződik. Az összes vonal részlet megmaradt, sőt az eredeti szürke és kék színváltozatokat is pontosan újraalkották a 21. századi belső terek számára.

Pines

Egy korai 19. századi selyem kimonóból származó, felhőkből előbukkanó fenyőfák absztrakt ábrázolása.

Zingara

Zingara volt a neve ennek a tervezésnek egy 1960-ban készült John Line kollekcióban. A Cerulean Sea színváltozat is teljesen hű a Manchesteri Whitworth Művészeti Galéria tapéta archívumában talált dokumentumhoz. Az eredeti rajz elegáns szabadkézi vonalminősége további bájt kölcsönöz ennek a pihentető hajók horgonyzását ábrázoló jelenetnek.

Camellia

Egy hangulatos fa és petál damaszk hatású virágos tapéta tervezés selyem háttéren.

Lavaliers

Ez az ikonikus 1970-es évekbeli papír két színváltozatáról ismert, hogy léteztek egy 1975-ös francia könyvben. Mindkét eredeti semleges színű volt és dombornyomott papírra nyomtatták, ami vászon hatást keltett. Bár a kortárs értelmezések közül több merészebb színű, a könyv egyik reprodukciója teljesen hű az eredeti papír textúrált hatásához.

Reverie

A ‘Reverie’ egy klasszikus példája a késő huszadik századi tapéta mintának, amely maga is az előző generáció vizuális nyelvétől volt ihletve. Egyértelműen azonosíthatjuk Henri Rousseau 1910-es festménye, ‘Az Álom’ elemeit ebben a tervezésben, mégis, mint tapéta, egy 1970-es évekbeli könyvben bukkantak rá, mintegy 120 másik tapéta tervezés között.

Fern

A szitanyomás népszerűsége a huszadik század közepi tervezők és művészek körében tanúságot tett a nyomtatás minőségéről, a jelölés sokoldalúságáról és a hirtelen elérhetővé vált színkifejezésről. A dekoratív sziluettek különösen hatékonyak voltak, és számos forrás említ egy páfrányokon vagy más dísznövényeken alapuló tervezést.

Cones

Egy vonalakból és pontokból álló keret eredetileg körülvette a kúp motívumokat ebben a tervezésben, amelyet az 1950-es évek ‘Onward Décor’ tapéta könyvében találtak. Ezeket a kortárs értelmezésben eltávolították, hogy egy egyszerű, nagyon használható ‘retro’ tapétát hozzanak létre, amely megőrzi minden játékos, tipikusan 50-es évekbeli báját.

Norcombe

Ugyanabból az ‘Apsley Collection’-ből származik, mint a ‘Hampstead’ tervezés, a Norcombe egy virágminta, amelyhez egy második nyomtatási színt adtak hozzá, hogy több mélységet adjanak. Korának megfelelően a vázlatos vonal egyfajta informális légkört kölcsönöz, míg az ismétlődő minta által keltett rend azt jelenti, hogy a papírok rendkívül használhatóak egy kortárs otthonban, miközben megőrzik a 1950-es évek stílusának igaz történetét.

Starflower

Talán a Retrospective Papers legikonikusabb darabja, a Starflower egy olyan tervezés, amelyről úgy vélik, hogy belga eredetű, és egy az eredetihez nagyon közeli színváltozatban nyomtatták újra. 1967-ből származik, amikor a merész, kijelentő tapéták szélesebb körben váltak elérhetővé, a ‘Starflower’ egy igaz képviselete ennek a radikálisan új virágminta értelmezésnek.

Florette

Egy feltűnő, vidám tervezés, amely megtestesíti az 1950-es éveket, ezt a papírt ‘The Architects Book of 100 Wallpapers’ című könyvben találták 1954-ben. Az eredeti papír egy sor vonalrajzolt pitypangot mutat, majdnem elveszve egy informális szabadkézi rács ellen. A kortárs értelmezés egy kicsit kellemesebb a szemnek, bemutatva a hat finoman változó virágfejet egy színes alapon.

Herbes

Ez a minta egy 1955-ös könyvből, a ‘Contemporary Designs’-ből származó tapétából merített ihletet. Eredetileg egy nagyon ‘elfoglalt’ papír volt, a háttér nagy részét eltávolították, hogy nagyobb hangsúlyt kapjanak a virágmotívumok és szép egyszerűségük. A színek az adott korszak archív dokumentációjából származnak, ezenkívül egy sikkes, lecsupaszított fekete-fehér értelmezésből.