Révolution Tapétak

A cégünk átkutatta mind London, mind Párizs archívumait, hogy megtalálja legújabb örökség tapétakollekcióját, amelyet találóan ‘Révolution Tapétak’-nak neveztek el.

A kollekció címe A kollekció címe nem a Bastille ostromára utal 1789-ben, hanem a tapéták gyártásában és terjesztésében az azt követő ipari korszakban bekövetkezett forradalmi előrelépésekre.

A ‘Révolution Papírok’ hét olyan tervezést foglal magában, amelyek jellemzőek az adott korszakra: hagyományos damaszk és finom toile minták, a szín kezelésének kifinomult (és néha meglepő) módszere, valamint egy gyönyörű felületi minőség, amelyet csak a hagyományos blokknyomtatással lehet elérni.

Sackville Street c. 1730

Az archívum egyik legnagyobb és legjobban megőrzött mintája ez a tervezés, amely 99 cm (39”) ismétlődéssel és szokatlan 80 cm (31.5”) szélességgel rendelkezik, így minden csepp jelentősen szélesebb a standard 52 cm (20.5”) tapétatekercsnél. Egy ‘kisebb nemesek’ számára épített otthon hátsó hálószobájában találták, az eredeti példányt eredetileg deszkákra tapasztották, és a papír illesztéseinek elfedésére utólag kézzel további virágokat adtak hozzá.

Palais c. 1840

Ez a minta klasszikus értelmezése, amely oly jellemző a Réveillon gyártó által a 1700-as évek végétől kezdve gyártott francia tapéta panelekre. A tervezést tizennyolc színben nyomtatták blokknyomtatással egy keskeny, 47 cm (18.5”) széles papíron, 67 cm (26.5”) függőleges ismétlődéssel. Az eredeti tervezési méretarány, stílus és felületkezelés mind megmaradt, virágcsokrokat és girlandokat ölelve magába drapériával és arabeszkdíszítéssel.

Bonaparte c. 1850

Ez a papír, egy hiteles 19. századi francia damaszk felülvizsgálata, nemrégiben egy párizsi stúdióban festett műalkotásként került elő. Gyakori tévhit, hogy a történelmi díszítésben használt színek kizárólag tompák voltak; a itt reprodukált gazdag árnyalatok, rétegek és színátmenetek teljesen hűek az eredeti papírokhoz, mégis nagyon kortárs érzetet kelt.

Stag Toile c. 1895

Egy eredeti 19. századi angol vászonból származó, egy színű nyomtatású erdei szarvas sokkal kevésbé formális, mint a tipikus Toile de Jouy tervek, amelyek Franciaországban jelentek meg a 18. század végén.

Versailles c. 1890

A hagyományos tervezésnél valamivel későbbi papír, a Versailles egy eredeti dokumentumon alapul, amelyet fokozatos árnyalatokban nyomtattak géppel, hogy trompe l’oeil hatást keltsenek. A klasszikus rokokó stílusban készült, virágokkal teli koszorúkat és cornucopiát ábrázol.

Piccadilly c. 1790

Erről a papírról kevesebbet tudunk, mint a hasonló partneréről, a ‘Soho Square’-ről (lásd London Tapéták), de nyilvánvaló hasonlóságok vannak. Az archív dokumentum ezen mintája egy ‘mock flock’, ami azt jelenti, hogy úgy tervezték, hogy drágább flock papír megjelenését hordozza, de a hatást nyomtatással érik el, nem textúrával.

Whitehall c. 1740

Egy középkori ingatlanban találták, amely egykor egy Surrey iskolájának otthont adott, ebben a papírban egyértelmű a francia hatás. A virágos rácsos minta kétségtelenül a textiltervezésből inspirálódott; a nyomtatott vászon és fustian szövetek ebben a stílusban a 18. század közepén váltak nagyon népszerűvé.