National Trust Tapéták III

A ‘National Trust Papers III’ 45 színváltozatot foglal magában, amely több mint 200 év díszítését képviseli. Minden tervezés az eredeti forrásanyagból készült, amelyet a National Trust három történelmi házában találtak, az Oxburgh Hallban és a Felbrigg Hallban Norfolkban, valamint a Newark Parkban Gloucestershire-ben, egy olyan tervezéssel kiegészítve, amelyet újraszíneztek és felélesztettek a Little Greene archívumából.

A több mint 100 éve változatlan hagyományos nyomtatási módszereket alkalmazva, a kollekció kézzel festett madarakat, stilizált virágokat és görgetős nyomvonalakat, valamint egy hagyományos ‘Toile de Jouy’-t foglal magában.

Bird & Bluebell (Felbrigg Hall) c.1830-1870

Ez az elegáns falfestmény (156 cm x 325 cm), amely madarakat, méheket és harangvirágokat ábrázol, a Norfolkban található Felbrigg Hallban fellelt tapéta maradványainak felhasználásával készült. Eredetileg csíkos háttéren, a megmaradt forrásanyagot alkalmazkodtatták, átalakították és újraszínezték a kortárs belső térhez. Négy nyugodt színváltozatban kapható, beleértve a lágy zöldet, rózsaszínt és kéket, valamint egy neutrálisat.

Egy szabványos 10 méteres tekercsben kapható, amelynek három cseppje 52 cm széles és mindegyik 3,25 m magas.

Volières (Oxburgh Hall) c.1950

Egy modernebb lelet, ez a tapéta, amely 1950-es évek stílusú galambokat, szalagokat és virágokat ábrázol, egy 18. századi tervezés újraértelmezése. Az Oxburgh Hallban találták, egy archivált fénykép fedte fel ennek a tapétának a helyét az egyik hálószobában a privát családi szárnyban. Úgy gondolják, hogy a tapéta látható emléke volt az Oxburgh utolsó napjainak családi tulajdonban, miután a tapéta elkészülése után néhány hónappal eladásra került. Az eredeti lágy rózsaszínt a Little Greene színeiben reprodukálták, négy további kortárs színkombináció mellett.

Poppy Trail (Felbrigg Hall) c.1890–1900

Ez a feltűnő virágos tervezés, amely nagy, stilizált pipacsokat ábrázol, egy klasszikus példa azokra, amelyek a 19. század végén készültek. Bár a tervező ismeretlen, úgy gondolják, hogy Arthur L. Gwatkin munkája lehetett, aki nagyon hasonló érzetű papírokat készített.

Ezt a tapétát a Felbrigg Hallban találták a folyosó falain, amely a lépcsőház tetejére vezet, valamint egy tekercselt mintát a padlástárolóban.

Öt tónusos színváltozatban kapható, mindegyikkel kijelentő alapokkal.

Briar Rose (Oxburgh Hall) c.1845–1915

Az ‘Arts and Crafts’ stílusban jellemzett, a sűrűn stilizált természeti motívumokban nyilvánvaló, ezt a tapétát eredetileg gyermekkönyv-illusztrátor, Walter Crane tervezte. Crane sok rajza óvodai tapétává vált, és a ‘Briar Rose’ az ‘Alvó szépség’ nevű tapéta háttereként kezdte életét, amely az Alvó szépség karaktereit ábrázolta a rózsák között. Az Oxburgh Hallban találták, keveset tudni arról, hogy a ház mely részén használták a tapétát, mivel az eredeti ma már csak laza minták formájában létezik. Az eredetileg a Jeffrey & Co. londoni cég által gyártott papírt ma három finom kombinációban és három élénk színváltozatban reprodukálták.

Upper Brook St. c.1920

Ez a tervezés élénk színű kniphofia virágokat ábrázol, amelyeket általában fáklyaliliomoknak vagy vörös forró pókernek ismernek (afrikai eredetűek, de a német kertészmérnök, Johan Hieronymous Kniphof után nevezték el). Feljegyezték, hogy kézzel festették és egy előre felakasztott falburkolatra ragasztották egy késő 18. századi Upper Brook Street-i házban, mint egyedi dekoráció. A pókerek mögötti természetes jelenet megismétléséhez a Little Greene alkalmazkodott a Stag Toile papírjának egy motívumához. Egy szabványos 10 méteres tekercsben kapható, amelynek három cseppje 52 cm széles és mindegyik 3,25 m magas. A pókerek minden cseppen megismétlődnek, de a teljes háttérjelenet csak akkor fejeződik be, ha mindhárom cseppet felakasztják.

Lovers’ Toile (Oxburgh Hall) c.1950

Ez a klasszikus minta kortárs felfogása egy második világháború utáni újraértelmezése egy 18. századi francia Toile de Jouy tervezésnek. Az emberek tevékenységét ábrázoló jeleneteket, beleértve a halászatot, táncot és kertészkedést, tartalmazó egyszínű tervezés öt modern színváltozatban lett nyomtatva. A színek elárasztását tükrözve, a színváltozatok közül kettő ugyanazokat a színeket különböző árnyalatokban tartalmazza.

Dahlia Scroll (Newark Park) c.1890–1900

Egy gördülő virágos minta, amely Voysey korai munkájára emlékeztet. A Newark Parkban talált, két tónusú tapéta egy nagyított dáliát ábrázol, amely motívum tipikusan a japán tervezésben található, míg a bűvös növényi formák, amelyek egyetlen virágon alapulnak, szintén jellemzőek az Art Nouveau-ra.

Hét különböző módon színezve, beleértve az elegáns semlegeseket, a merész kéket és a vibráló sárgát, ez a minta eredetileg blokknyomtatással készült, valószínűleg a Jeffrey & Co által.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Az Oxburgh Hall padlásának egyik tárolójának dekorálására használt, ez a klasszikus minta, amely gördülő lombozatot ábrázol, felületi nyomtatással készült, hogy elérjenek egy hagyományos, festői befejezést. Bár a tervezet 17. századi spanyol dombornyomott és aranyozott bőr elemeket tartalmaz, valójában késő 19. századi eredetűnek tartják, mivel nyomtatási alapja géppel nyomtatott papír volt. Hat érdekes színváltozatban készült, amelyek közül négynek tonális változata van egyetlen szín alapján.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Az Oxburgh Hall padlásának egyik tárolójának dekorálására használták, ez a klasszikus minta, amely gördülő lombozatot ábrázol, felületi nyomtatással készült, hogy elérjenek egy hagyományos, festői befejezést. Bár a tervezet 17. századi spanyol dombornyomott és aranyozott bőr elemeket tartalmaz, valójában késő 19. századi eredetűnek tartják, mivel nyomtatási alapja géppel nyomtatott papír volt. Hat érdekes színváltozatban készült, amelyek közül négynek tonális változata van egyetlen szín alapján.