National Trust Papers II

National Trust Papers II” egy eklektikus gyűjteménye a kortárs tervezéseknek,
amelyek az eredeti mintákon alapulnak a National Trust történelmi házaiból.

A “National Trust Papers II” 42 színváltozatot foglal magában hét tervezésen keresztül; a gyűjtemény az időtálló tervezés ünnepe, ezeknek a kortárs tapétáknak az eredete több mint 400 éves történelmi díszítést ölel fel. A gyűjtemény minden tapétáját újrarajzolták és újraszínezték, miközben tisztelettel elismerik azokat a hagyományos módszereket és anyagokat, amelyekből eredetileg készültek. A tervezési elemeket a grúz és viktoriánus blokknyomtatott papírokból vették, valamint régebbi, dekoratív tárgyakból, beleértve egy bőr falikárpitot és egy 15. századi faliszőnyeget. Minden tervezés kortárs értelmezése teszi ezt a gyűjteményt igazán időtlen gyűjteménnyé a minden építészeti stílusú otthonok számára.

Massingberd Blossom (Gunby Hall) c.1905

A tapéta, amelyből ez a tervezés származik, valószínűleg brit edwardi eredetű, de stílusában nagyon jellemző az orientális tervezés iránti korabeli szenvedélyre, amely – egy pre-modern művészeti érzékenység idején – úgy tűnt, hogy megőrzi a természettel, az egyszerűséggel és a harmóniával való szoros kapcsolatot. A csüngő virágzat és az ismétlődő madarak olyan elemek, amelyeket gyakran találnak a korai, kézzel festett kínai porcelánokban, és a hagyományos felületi nyomtatás megtartja azt a tapintható minőséget, amely finoman többet kínál a megkülönböztető szemnek, mint egy hagyományosan tömegesen előállított papír. Egyszer díszítette a Grey Room falait a Lincolnshire-i Gunby Hallban, egy nagy vidéki házban, amelyet mintegy 200 évvel korábban építettek a parlamenti képviselő William Massingberd számára, és amelyet 1944-ben hagyományoztak a National Trustnak.

7 színben kapható: Verditer, Mélykék, Halványkék, Keleti, Ásványi, Sárga és Szürke.

Mandalay (Bateman’s) c.1712

Ez az életfa tervezése közvetlenül a Bateman’s étkezőjében található bőr falburkolatokból származik, egy jakobinus kúriából Kelet-Sussexben. Az ilyen bonyolult tervezéseket a 17. századi indiai csincsillák ihlették, amelyek gyakran ábrázoltak kanyargós virágzó fákat madarakkal az ágaik között. A bőr függönyök megelőzték a mai ismert tapétát, és bár az ilyen típusú panelek elkészítése más képességet igényelt, a korai tapéták felakasztásának folyamata és dekoratív hatásuk a szobában nagyon hasonló. Holland eredetűként dokumentálták, Mr & Mrs Rudyard Kipling 100 guineát fizetett értük 1902-ben, miután nemrégiben megvásárolták Bateman’s-t családi otthonukként. A papír változatokat egy széles (70 cm) tekercsen nyomtatják, és a mintát úgy alakították ki, hogy erőfeszítés nélkül és folyamatosan ismétlődjön a fal mentén.

4 színben kapható: Archipelago, Ceviche, Pollen és Arbour.

Tulip (Erddig, Wrexham) c.1898

Az Erddiget, amely Nagy-Britannia egyik legfinomabb vidéki házának tartják, és amely Észak-Walesben, Wrexham külvárosában található, bőséges tapétagyűjtemény otthona. Néhány még mindig díszíti az állami szobák falait, de sokkal többet mintaként találtak a padlás szobákban lévő teásdobozokban. A 20. század fordulóján Philip és Louisa Yorke gyűjtötte őket, akik nemrég házasodtak össze és elkötelezték magukat Erddig, új családi otthonuk felújítása mellett. Ez a gördülő lombozat mintája szokatlan a kivitelezésében; a fokozatos szín, amely életet és mélységet ad a leveleknek, még 1898-ban is a hagyományos, lapos damaszt tervezés kortárs fejlődése volt.

7 színben kapható: Púderkék, Aqua, Felhő, Halvány Szürke, Cukor, Színház és Kék Fekete.

Beech Nut (Oxburgh Hall) c.1782

Egy hiteles, késő grúz tervezésű papírt fedeztek fel az Oxburgh Hallban Norfolkban. Eredetileg egy élénk színű, bolyhos, virágos szegélyen belül használták, a levél- és dióelemet inkább visszafogott szürke színben blokknyomtatták. Bár a hat kortárs értelmezése szégyentelenül színesebb, mindegyik hasonlóan kiegyensúlyozott színpalettát használ a felületi nyomtatott papír jellegzetes, kézzel készített textúrájával együtt.

6 színben kapható: Cordoba, Nyár, Delikát, Rubine, Firenze és Meleg Szürke.

Burges Snail (Knightshayes Court) c.1878

A Knightshayes Court-ot 1869 és 1874 között építették Devonban, a Heathcoat Amory család számára tervezte a gótikus újjáélesztő építész és belsőépítész, William Burges. Egy különc és időnként ellentmondásos karakter, aki a legeredetibb és legpompásabb viktoriánus belső tereket tervezte, néha középkori jelmezekben. Ez a furcsa, bájos tapéta díszíti az egyik fürdőszoba falait, és bár ismert, hogy az ő terve, egy későbbi helyreállítás során került bevezetésre, sok év elteltével, amikor a család későbbi generációi igyekeztek minimalizálni a ház bonyolult High Victorian Gothic stílusát.

7 színben kapható: Óceán, Sötétkék, Travertin, Citrom, Ezüst, Boróka és Rosie.

Millefleur (Montacute House) c.1478

A tervezés virágos részleteit közvetlenül egy rendkívül ritka, fontos és szeretettel megőrzött tárgyról vették, a National Trust gondozásában lévő legöregebb faliszőnyegről. A Somerset megyei Montacute House-ban található, a 10m2-es darabot gyapjúból és selyemből szőtték, és egy lovagot ábrázol száz apró virág hátterével egy sötét háttér előtt. A 15. században készült, egy sokkal nagyobb készlet részeként, és a belgiumi Tournai városa adta Jean de Daillon francia nemesembernek és Dauphiné kormányzójának.

4 színben kapható: Chambray, Kert, Lovag és Álarc.

Moy (The Argory) c.1875

A The Argory-ban, Moy közelében, Észak-Írországban talált kis méretű nyomtatásról keveset tudni. A fennmaradó darabot a 19. század végi eredetűnek becsülik, és hígított vízfestékekkel nyomtatták, nem pedig egy hagyományosabb, jelentős tinta vagy akár fedő festékkel. Ez a kissé törött hatás, kombinálva az oldott geometriai mintán belül látható árnyékolással, életet ad a tervezésnek, amit nehéz lenne elérni közvetlenül a rajztábláról.

7 színben kapható: Rózsaszín, Vörös Okker, Mész, Kék, Hamu, Pompei és Mall.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Az Oxburgh Hall padlásának egyik tárolójának dekorálására használták, ez a klasszikus minta, amely gördülő lombozatot ábrázol, felületi nyomtatással készült, hogy elérjenek egy hagyományos, festői befejezést. Bár a tervezet 17. századi spanyol dombornyomott és aranyozott bőr elemeket tartalmaz, valójában késő 19. századi eredetűnek tartják, mivel nyomtatási alapja géppel nyomtatott papír volt. Hat érdekes színváltozatban készült, amelyek közül négynek tonális változata van egyetlen szín alapján.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Az Oxburgh Hall padlásának egyik tárolójának dekorálására használták, ez a klasszikus minta, amely gördülő lombozatot ábrázol, felületi nyomtatással készült, hogy elérjenek egy hagyományos, festői befejezést. Bár a tervezet 17. századi spanyol dombornyomott és aranyozott bőr elemeket tartalmaz, valójában késő 19. századi eredetűnek tartják, mivel nyomtatási alapja géppel nyomtatott papír volt. Hat érdekes színváltozatban készült, amelyek közül négynek tonális változata van egyetlen szín alapján.