National Trust Papers

A “National Trust Papers” egy eklektikus gyűjteménye a kortárs tapétáknak,
amelyek az eredeti tervezéseken alapulnak a National Trust ingatlanportfóliójából.

A gyűjtemény 40 színváltozatot foglal magában hét tervezésen keresztül, amely 200 év időtlen mintázatát képviseli, a korai 18. századtól a korai 20. századig. Minden tapéta eredetijét az országos National Trust tulajdonokban találták, beleértve az ősi falakon még mindig látható papírokat, az archív fiókokban megőrzött darabokat és még a padlások hátuljában talált megőrzött tekercseket is.

Achillea

Eredetileg csak egy kis szegélytervezés volt, amelynek egy darabját a Norfolk megyei Felbrigg Hallban őrzik, az ‘Achillea’ teljesen átalakult méretben. Ábrázolja a cickafark vagy talán a helyben bőségesen előforduló mocsári gyermekláncfű sziluett szárát és virágfejét, a stílus jellegzetesen Art Nouveau, és a sík színek tipikusak a szitanyomtatott tervezésre.

Belton Scenic

Az eredeti, nagyra becsült változatát e tapétának a Lincolnshire megyei Belton House kínai hálószobájában lehet megtekinteni. Bár a papír – egy kertiparti jelenet, amelyet nyomtatott és kézzel festett elemek kombinációjával ábrázolnak – 1785-ből származik, ismert, hogy több mint 50 évvel később, 1840-ben került felhelyezésre. Az eredeti elrendezés, beleértve az emberi alakokat, az egzotikus madarakat, a kínos méretarányt, a furcsa perspektívát és a különös részleteket, leegyszerűsödött, hogy helyet adjon a terjedő bambusznak és a madarak, pillangók és virágok bájos kölcsönhatásának.

Clutterbuck

A VIII. Henrik udvaronca számára épült Newark Park egy Tudor vadászkastély a Cotswoldsban, ahol csak egy kis levélminta darabja maradt fenn. A tervezet nevét James Clutterbuckról kapta, aki a 18. század közepén szerzett Newark Parkot, bár ez a papír eredete a korai 19. században van. Öt kortárs színváltozat tartalmaz lágyabb kontrasztokat és merészebb alapszíneket fehér alapon, megismételve az eredeti tervezés vizuális erejét.

Hencroft

William Morris és az Arts & Crafts mozgalom bőséges termelése széles körben látható a National Trust portfóliójában, nem utolsósorban Morris saját londoni otthonában, a ‘Red House’-ban. Ez a tervezés, 1890-ből – egy varrott, ismétlődő mintázatú stilizált gyöngyvirágból – a Leek-i Wardle hímzőiskolában találták, és nyolc lenyűgöző színváltozatban könnyedén átültették tapétatervezésbe.

Pavona

Ez a kacér, vibráló pávatoll minta egy gyönyörű példa a késő 19. századi tapétanyomtatásra. Egy előcsarnok falán találták meg Walesben, Erddigben, az 1870-es években került felhelyezésre, és hagyományos kínai selyem festői befejezését mutatja. Pávákat ábrázol ágakon ülve, virágokkal, levelekkel és madarakkal kiegészítve, a téma tipikus a nyugati elit kínai tervezés iránti érdeklődésének kielégítésére gyártott tapétákra és szövetekre.

Pomegranate

Egy ritka és nagyon korai leletet fedezett fel a National Trust, amely falra akasztott faliszőnyegek mögött rejtőzött Walesben, Erddigben. Kézzel készített papírpanelekre blokknyomtatták, amelyeket közvetlenül a falra szegeztek (nem ragasztották), eltávolításukkor a legkorábbi hitelesített adóbélyeget fedezték fel a hátoldalon. Az eredeti színes sárga változatot lecsökkentették az egyik négy tonális színváltozatból. További három színváltozat rugalmasságot biztosít ennek a vidám paisley mintának a modern használatához.

Stag Trail

Ezt a klasszikus grúz tervezést a worcesteri Greyfriarsban, egy középkori fagerendás házban lehet megtekinteni. A 20. századi tulajdonos, Elsie Moore, néhány fel nem használt tekercset szerzett egy közeli Pershore-i plébánia padlásáról. Gyanítva, hogy a talaj türkiz pigmentje arzén lehetett, barna papírral borította a paneleket, hogy megakadályozza önmaga vagy vendégei akaratlan mérgezését. Az eredeti minta méretét csökkentették a használhatóság érdekében, míg a négy színváltozat között szerepel az eredetihez való bók, egy hagyományos értelmezés és modernebb opciók.

Hoja (Oxburgh Hall) c.Late 1890s–1900

Az Oxburgh Hall padlásának egyik tárolójának dekorálására használták, ez a klasszikus minta, amely gördülő lombozatot ábrázol, felületi nyomtatással készült, hogy elérjenek egy hagyományos, festői befejezést. Bár a tervezet 17. századi spanyol dombornyomott és aranyozott bőr elemeket tartalmaz, valójában késő 19. századi eredetűnek tartják, mivel nyomtatási alapja géppel nyomtatott papír volt. Hat érdekes színváltozatban készült, amelyek közül négynek tonális változata van egyetlen szín alapján.